גורמי ביטחון: "עליה במספר הפיגועים ביו"ש וירידה באזור ירושלים"

    קובי פינקלר No Comments on גורמי ביטחון: "עליה במספר הפיגועים ביו"ש וירידה באזור ירושלים"
    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שאמש (שני) נרשמה יממה של פיגועים ונסיונות פיגוע בתחומי יהודה ושומרון. בשב"כ, במשטרה ובצבא אומרים כי ניכרת עליה ברורה במספר הפיגועים בתחומי יהודה ושומרון וירידה בכמות הפיגועים באזור ירושלים.

    בשב"כ ובמערכת הביטחון יודעים לומר כי ניתן לראות דפוס פעולה ברור של המחבלים שפעלו בעת האחרונה במספר מקומות שונים.

    מדובר, לפי הגורמים השונים במחבלים שהשתחררו מהכלא וחזרו לפעול בתחומי הטרור או שאחד מבני משפחתם היה מעורב בטרור וישב בכלא בגין כך.

    כזכור, בפיגוע האחרון שאירע אמש היתה מעורבת מחבלת ששוחררה מהכלא בעת האחרונה היה הבוקר בצומת גוש עציון. המחבלת, אמל טקאטקה תושבת בית פג'אר בשנות העשרים לחייה פעילה בארגון פתח והיתה עצורה כבר בעבר, שוחררה ושבה לתקוף ולנסות לרצוח יהודים. גם בפיגוע האחרון בגוש עציון המחבל תושב חברון שוחרר מהכלא ויצא לבצע פיגוע דריסה. כך גם באירועי הטבח והדריסה בירושלים.

    שני אירועים נוספים שהיו אמש: פיגוע בצומת תפוח כאשר מחבל שהגיע למחסום תפוח עם סכין על גופו, בסביבות השעה 8:00 בבוקר, מכיוון כפר יתמא, עורר את חשדם של לוחמי משמר הגבול. גם באירוע הזה המחבל כבן 18 תושב שכם,קשור לטרור דרך בני משפחתו.

    אמש בצהרים, התרחש אירוע נוסף בו נמצא מוטל על הכביש לא הרחק מצומת תפוח באזור מגדלים יהודי תושב הבקעה במצב קשה. במועצה האזורית שומרון מעריכים כי הרקע לאומני ובודאי אומרים גורמי הביטחון השונים לא מדובר בתאונת פגע וברח.

    אמש בערב, נורו יריות לעבר אוטובוס סמוך לשילה. לא היו נפגעים אך גם אירוע זה מלמד על המגמה. התגברות הפיגועים ביוש והתמעטות בירושלים.



    0 תגובות